16 februarie 2014

O dată pe zi

-      Ne împăcăm bine.
-      Daaaa, adevărat, ne împăcăm bine!
-      Și  cînd te gîndești că a fost o vreme cînd nici nu ne salutam.
-      Ei, parcă puteam ști una de alta, așa cum ne știm acuma?
-      Daaaa.
-      Poți să știi ce-i în mintea omului, dacă nu-l cunoști? Acum, că te cunosc  și acum, de cînd te cunosc, pot să-ți spun că oftezi prea mult.
-      Zi tu dacă am încotro! Cum să nu oftez? Măcar cu atîta să mă descarc și eu. Și, ia, spune, mai spune-mi cum îl invita la dans aseară! Mi-a plăcut de mor...
-      Se ducea, așa, ușoor, prin spatele scaunului unde stătea el și-și lăsa o țîță să-i atîrne lui pe umăr.
-      Țăranca! Îmi place cum povestești, rîd de mor. Aseară, cînd mi-ai lăsat mesajul, am rîs, am rîs și-am rîs de nu mai puteam.
-      Dacă-i proastă, e proastă, ce mai...
-      Am știut, și pot s-o mai spun o dată, că eu miros bine omu’, nu degeaba...știi tu, de cînd a început să nu-mi mai răspundă la telefoane, am zis, hopa, stai așa, țăranca se crede prințesa din Carpați și-a uitat cum a venit, și-a uitat cum am ajutat-o să nu mai miroasă a țărancă, ce mai, mi-e martor Cel de Sus, am simțit ceva de-atunci, da’ am zis, lasă...Ehhh, vezi tu, țărancă, țărancă, dar cu țîțe mari! Atîta are și ea.
-      Muie, măăă....
-      Doamne, ce m-am speriat! Fată, închide naibii geamurile cînd ești la semafor, că mai știi ce se întîmplă, poate aruncă un țigan un chiștoc de țigară, ne intră în mașină și murim dracului arse cu totu’! Mda, s-a văzut, s-a văzut cînd s-a schimbat brusc, parcă nici n-a trecut granița pe la Giurgiulești, nu mai vorbește cu șie fași.
-      Zici că oftez prea mult, cum să nu oftez cînd mă sfidează perversa asta, perversă-i, că mă sfidează pe față, știe că știu, nu-i proastă deșteapta pămîntului, dar bine că sînt, Doamne Ajută-mă, sănătoasă să fiu,... el încă mă mai iubește, mă respectă, că tot o dată pe zi o facem, chiar și ieri am făcut-o, ieri, îți dai seama, de ziua ei, altfel, aș crede altceva, știi și tu, doar ești ca și mine, ne asemănăm. Și, apoi, nu mai e ca la început, ce, nici eu nu mai sînt așa ca la început, săream ca proasta-n cizme de cîte ori mă suna el. Șiiiiii-l iuuuubeaaam, Doamne, și ce-l mai iubesc, numai că, vezi tu, mai fac și eu un dans, așa, ca la canalul ăla cu animale, că mă lungeam și-acuma pe biroul lui, n-ajungeam să am apartament închiriat în centru, ai văzut cînd ai venit la mine la cafeluță, am și mașină, am independență. Sînt acasă, mă sună, pac, îi deschid ușa. Sînt cu fetele, mă sună, pac, mă urc în mașină și-i deschid ușa. Curat, frumos, elegant, fără nevastă-sa, dacă vrei, are și el libertate. Acum e mai greu zilele astea, că zici că i-a făcut cadou și, zici, se duc împreună în străinătate.
-      Da, cică, așa mi-a spus ea, la Veneția. Au plecat azi dimineață.
-      Offff, să nu oftez, oooo, la Venețiaaa, gelatooo, magazinele cu bijuterii de aur din Ponte Rialto, am fost și eu cu el, am stat la un hotel de cinci stele în centru centrului de Veneție. Lasă, s-o ducă, să vadă ce n-a văzut nici mă-sa de-acolo din Moldova, să vadă țăranca că ce i-am spus n-a fost minciună și... că mă iubește, i-am spus că mă tratează ca pe-o prințesă. Stai să trag mașina pe dreapta să răspund la telefon. Ei bine, pînă parchez eu, s-a și oprit. O fi el. O fi ajuns la Veneția. Uite că mi-a trimis mesaj. Ia! Ok, spune că... să ne vedem acasă la mine într-o oră. Cum așa? Fetiță, te superi dacă nu mai ajungem unde spuneam? Mulțumesc că te-ai gîndit la mine, că ai vrut să mă scoți din casă. Ai știut, ai știut că sufăr, uite, vezi, prietenul la nevoie se cunoaște, ai știut că sînt numai durere. Îți chem un taxi să te ducă unde vrei tu. Ți-l plătesc eu, numai nu te supăra. N-am încotro. Trebuie să ajung acasă. Ai văzut? Ți-am spus că mă iubește. Chiar dacă-i plecat la Veneția, tot o facem o dată pe zi. Pa, iubita, pa! Uite, ți-a venit taxiul!

                                                                                                     Simona Toma

6 comentarii:

  1. Interesanta imaginea cu juma' de sutien pe umăr... Ca un trofeu 🏆 de vânătoare aruncat pe umăr în fiecare zi măcar o data,și dimineața frate, ca sa meargă bine toată ziua :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesanta imaginea cu juma' de sutien pe umăr... Ca un trofeu 🏆 de vânătoare aruncat pe umăr în fiecare zi măcar o data,și dimineața frate, ca sa meargă bine toată ziua :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Stil, ironie, umor...text de citit și recitit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Stil, ironie, umor...text de citit și recitit.

    RăspundețiȘtergere