21 februarie 2014

și nu ne cîntă îngerii la urechi



…să nu ai bază în copilul tău…păi, se poate așa ceva?, eu, dacă-ș fi în locul tău, nici nu l-aș mai primi în casă…da, cum să nu?, așa să faci!...te-a luat de prea bună și așa o să pățești mereu…să meargă la aia, să se ducă unde-i mai bine , dar ce?,…așa, vezi?,...eu?,... ei, eu!,… cum să fiu?, n-am închis un ochi az’ noapte, m-am tot foit pe-o parte, pe-alta, mă tot uitam la ceas, cînd două, cînd trei, cînd patru jumate, cînd mai aprindeam televizorul să-mi plece gîndurile…nici nu știu cum să fac, mă tot gîndesc, așa, ca mamă, la fata asta a mea, că-i tare sensibilă și-o văd că suferă,… nu-mi spune nimic…am văzut eu că se petrece ceva…, ba nu mănîncă,… ba stă închisă,…sigur că, mai mult ca sigur, e vorba despre vreun nemer…, e mută, ei, parcă n-ar avea cu cine semăna…și eu tot i-am spus, vorbește cu mine, mamă, că cu mine poți să vorbești… ce, eu nu eram așa sensibilă?, știi!, dar m-am lecuit de cînd m-a bușit Nelu, atunci, cu două săptămîni înainte de nuntă,... eu n-am avut cu cine să vorbesc,… am vrut să vorbesc cu mama mea, Iartă-mă, Doamne!,… și ea mi-a scurtat-o, înghite Valerio, înghite, că asta-i viața!,… și io?, am înghițit!,… în ziua nunții, supărată cum eram, îmi venea să-nfig în el lumînările ălea de cununie, așa, ca pe sulițe, să văd cu ochii mei cum îl doare și pe el,…o-ho, atunci, da, mi-am dat seama ce m-așteaptă, că pînă atunci…vrei flori, ia flori! vrei bomboane, ia bomboane!,… ce-mi mai ardeau ochii după el… și-apoi, hîra, un an, hîra, doi ani,  de-aia am făcut-o așa tîrziu pe Cornelușa…ce-i ușor să fii mamă,  să fii femeie? nu-i ușor!…păi?...nici lu’ mama nu i-a fost ușor cu tata, toată viața lor au fost într-o căruță și caii de la căruță alergînd...de-aia spun, nu știu cum să fac să nu mai fie așa sensibilă,...că știi, mama e importantă, ea e  trasă la răspundere întotdeauna,...mă gîndesc, mîine-poimîine, pleacă la facultate printre străini, dă de-un nemer..., de-un...,și mi se îmbolnăvește fata, nașă...viața nu-i așa cum am ținut-o io, așa, în puf,...și nu ne cîntă îngerii la urechi,...bine, bine,...ți-a dat ciorba-n foc?...și eu vorbesc, vorbesc ca o nemer..., ca o...., bine, bine, mai vorbim și altădată...

                                                                             Simona Toma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu